Lapsettoman laulut

Sähköpostiini tuli viesti, jossa tarjottiin tutustumisetuna Nalle Puh lakanat ja kaksi lastenkirjaa eurolla. Sikäli aika karua, että meillä ei ole lapsia, eikä niitä tule. Olemme tahattomasti lapseton pari. Eihän se missään näy, eikä mainostaja sitä voi tietää, mutta jotenkin toivoisin, etten saisi tällaisia muistutuksia viallisuudestani tai viallisuuksistamme. En ole koskaan pitänyt tätä ominaisuuttamme kovin isona vikana. Joskus jopa tuntuu, että muut näkevät asiasta enemmän vaivaa kuin me itse. Olen jo omasta mielestäni ylittänyt sen iän, jossa lapsia toivotaan. Olen hyväksynyt hiljaa sen, että emme niitä tule koskaan, ainakaan itse "hankkien", saamaan.

Olen kärkäs neuvomaan muita lapsien kasvattamisessa. Ja lausumaan mielipiteitäni, siitä miten päin persettä nykyään lapset kasvatetaan ja koulutetaan. Tiedättehän nämä lapsettomien laulut.. Helppo tulla sivusta neuvomaan. Helppo on myös tulla sivusta sanomaan, että kyllä te nyt vielä voitte sen lapsen saada tai muuta yhtä lohduttavaa. Ikävä todeta, että ei enää. Kuten paljon minua nuorempi työkaverini sanoi, "Vauvajuna meni jo!" Meidän kohdalla se vauvajuna jäi jo varikolle ja vaihdettiin uuteen kalustoon.

Kommentit

  1. Tein noita pihatöitä tänään ahkerasti. Asumme n. 400 metriä leikkipuistosta. Siis minä en ymmärrä oikeasti lapsia, jotka huutavat kaiken sanottavansa! Tai huutaminen oli tässä tapauksessa alimitoitettu ilmaisu. Rääkyivät kun henkeä olisi viety! Itsellä 4 lasta ja mä en varmaankaan olisi kestänyt päivääkään niiden kanssa,jos pitäisivät tuommosta ääntä! Manasin kyllä vanhempia! Elikkä kaikki luulevat kasvattavansa omat ja joskus muidenkin mukulat paremmin! :)

    Ilman nykyajan lääketiedettä minulla ei olisi yhtään lasta. Perinyt äiteeltä semmosen rakennevian. Yhden lapsen sen vuoksi menettänytkin elikkä syntyi 500 g painavana ja eli vain 2 tuntia. Nyt jännitän ovatko omat tyttäreni sen perineet, joita siis neljä. Elämä on.

    VastaaPoista
  2. Ikävää! Siis tuo lapsen menettäminen. Itse en onneksi ole joutunut tuollaista kokemaan. Pelkkä toivon menettäminen on jo ollut kylliksi. Toivotaan, että tyttäresi eivät ole perineet rakennettasi tämän suhteen.

    Se on myös totta, että lapset (suurin osa ainakin) saavat melkoista ääntä aikaiseksi, ainakin porukassa. Tämän tiedän joskus päiväkodissa työskennelleenä. Sain tuolloin kritiikkiä suhtautumisestani lapsiin..suomeksi, kovasta kurinpidosta. Lapsiparat, onneksi olin vain harjoittelijana ;) Toisaalta, mikäli lemmikkien kasvattamisesta saa jotain vihjeitä niin ne olen kyllä hemmotellut ihan piloille.. Metelinpitoa en kyllä ole niiltäkään suvainnut kun vähän yliherkkä tuo kuuloaisti.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

P.s. Ensimmäinen työkeikka Norjassa; valmistelvat toimenpiteet

Mar-ra-skuuuu!

Kynttilän korvike