Kuinka vanhaksi pitää elää tullakseen omaksi itsekseen?

Tätä kysymystä olen nyt alkanut pohtia luettuani ammatinvalintatestin tuloksen ja horoskooppimerkkini luonnehdinnan. Nämä molemmat tekstit kertoivat minulle, että olen taiteellinen, sosiaalinen, unelmoiva ja herkkä enkä sovi kovaan business- maailmaan. Minulle sopivia ammatteja ovat näyttelijä, tanssija, säveltäjä, kirjailija, toimittaja, sairaanhoitaja, muusikko, tulkki, psykologi, terapeutti tai kuvataiteilija. Sovin lukemani mukaan erinomaisesti vaihtoehtohoitojen pariin, koska minulla on intuitiivista kykyä aistia ihmisistä asioita, joita he eivät sano tai pysty tuomaan esiin. Olen empaattinen ja osaan katsoa ihmistä psykofyysisenä kokonaisuutena. Olen myös hyvä kuuntelija ja hienotunteinen neuvonantaja.

Hulluinta tässä on se, että olen työskennellyt yli 20 vuotta myyntityössä, mutta vasta viime vuosina tajunnut olevani täysin väärällä alalla. Henkilökohtaiset ominaisuuteni tekevät minusta varmasti erinomaisen asiakaspalvelijan, mutta myyntitykkiä minusta ei nykykriteerien mukaan taida tulla. Vihaan jo koko myyntitykki sanaakin.  Olen pärjännyt työssäni asiakaspalvelutaidoillani, mutta en ole koskaan ollut keskinkertaista parempi myyntituloksissa. Enkä ole asialla pitänyt niin väliäkään. Minulla ei vain yksinkertaisesti ole kilpailuviettiä, eikä raha motivoi minua myyntisaavutusten parantamiseen.

Täytin tänään paperit lähihoitajakouluun tullakseni siksi, joka oikeasti olen, edes loppuelämäkseni.


Kommentit

  1. Joskus täytyy hakata vaan päätään seinään riittäävän kauan, ollaakseen varma omasta suunnasta. Ehkä siinä saa jotain kasvattavaa oppia... Luonteenkuvaus on kyllä aivan kohdillaan tuossa yllä. Pidetään peukkua uuden opiskelupaikan suhteen!

    VastaaPoista
  2. Aivan mahtavaa kuulla!

    Itselläni on jokseenkin saman suuntainen ongelma ollut niin kauan ku oon tuolla supermarketeissa pyörinyt esittelemässä tuotteita. Kuvottava kulutusyhteiskunta, mikäs sen inhottavampaa kuin olla vielä se yksi joka siellä kaupassa huutelee että OSTAOSTA vaikka pään sisällä kiehuu että ELKÄÄ OSTAKO MITÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ, DYYKATKAA JA KASVATTAKAA!!

    Oot varmasti tehnyt täysin oikean ratkaisun alaa vaihtaessa! Täälläkin peukku ylhäällä teikäläisen puolesta!

    VastaaPoista
  3. Onnea ja kevyesti kantavia tuulia uuden edessä sinulle. Uskon, että ala on sinulle oikein sopiva. Erilaisia mahdollisuuksia sijoittua työelämään on iso skaala. Työllistyminenkin on melko taattua.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

P.s. Ensimmäinen työkeikka Norjassa; valmistelvat toimenpiteet

Mar-ra-skuuuu!

Kynttilän korvike